Siden 2020 har du kunnet bestille time på nett hos oss i Gran kommune. Fra og med 1. september 2024 har vi byttet system for å bestille time. Derfor vil du oppleve at løsningen ser litt annerledes ut enn tidligere. Vi bruker nå Microsoft Bookings som system for timebestilling.

– Vi opplever så langt at løsningen er enkel å bruke, både for den som bestiller og den som tar imot bestillingene. Allerede etter to dager med ny løsning, har flere innbyggere bestilt time, opplyser kommunikasjonssjef i Gran kommune, Kine Vik-Erstad.

Hvilke tjenester kan du bestille time hos?

Kan snart bestille time hos bo- og næringsrådgiver

I midten av august starten Johnny Gangsø i jobben som bo- og næringsrådgiver i Gran kommune. I løpet av den neste uka blir det også mulig å lage en avtal med ham, gjennom timebestillingen på nett.

– Vi jobber med å få enda flere tjenester koblet på løsningen, for å gjøre tilbudet stadig bedre. Det er viktig for oss å ha gode løsninger for selvbetjening på nett, blant annet for å gi innbyggerne frihet til å løse oppgaver og planlegge avtaler når det passer dem best, forteller Vik-Erstad.

Hun legger til at timebestilling på nett gir mer effektive møter med innbyggerne, fordi de ansatte får mulighet til å forberede seg til avtalen - noe de ikke får gjort ved uanmeldte besøk og telefoner. Videre opplever ansatte i innbyggersørvis at selvbetjeningsløsninger på nett bidrar til færre telefoner til kommunen. Det frigjør tid til å hjelpe de innbyggerne som ikke får til å bruke digitale tjenester.

Slik får du hjelp

Hvis du trenger hjelp med å bestille time, ta kontakt med innbyggersørvis på telefon 61 33 84 00 innenfor åpningstiden mandag–fredag klokka 10.00–14.00, eller send oss en e-post til kommunikasjon@gran.kommune.no .