Hopp til hovedinnholdet på siden
Sist oppdatert 10. april 2021 kl. 16:48

Informasjon om koronavirus

Les mer

Bruksanvisning for krav om politiske godtgjørelser

På denne siden kan du som er folkevalgt lære hvordan du registrerer krav om møtegodtgjørelse i Visma Expense.

Å legge inn krav om politisk godtgjørelse

Logg deg inn i Visma.

Er du usikker på brukernavn og passord, ta kontakt med lønn på e-post. 
Detaljert bruksanvisning for hvordan du legger inn krav, finner du på denne siden under «Dokumenter».

Når skjer utbetalingen?

Utbetalingene skjer fortløpende. Du vil normalt motta utbetalingen i løpet av én måned.

Hvilke møter skal du sende krav for?

Du skal motta godtgjørelse for alle møter i politiske utvalg, styrer, råd, arbeidsgrupper og nemnder du er oppnevnt til av Gran kommunestyre.

Reglement for godtgjørelser i Politikerhåndboka kapittel 11, beskriver dette nærmere. 

Unntak: eksterne organ med egne budsjetter skal dekke møtegodtgjørelse til alle medlemmer, også for kommunens representant.

Frist for å sende inn krav

Du sender inn kravene fortløpende og senest innen 3 måneder. 

Foreldelsesfristen vil ikke bli praktisert strengt nå det første halve året. Send inn krav så snart du kan og pass på å være ajour innen 1. juni  2019.

Har du spørsmål?

Spørsmål om tilgang og bruk av Visma Expense sendes til lønn.

Spørsmål om reglementet for godtgjørelse i Politikerhåndboka kapittel 11, sendes til politisk sekretariat.

Eli Stigen
Rådgiver
eli.stigen@gran.kommune.no
Tlf: 416 13 634

Kommunetorget
kommunetorget@gran.kommune.no
Tlf: 61 33 84 00